גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות ג'אז ובלוז

פסטיבל יפוג'אז 2022 - Spinning Wheel - מחווה ללהקת 'דם יזע ודמעות'

ארכיון תאריך: 14 אוקטובר 2022

משך: שעה ורבע

Spinning Wheel - מחווה ללהקת 'דם יזע ודמעות'

להקת דם יזע ודמעות היא ההוכחה לכך שרוק וג'אז הם בני אותה משפחה. הם המיזוג האולטימטיבי שהוכיח עצמו בעולם.
הסקסופוניסטית הקנדית הפנטסטית אליסון יאנג, זוכת ה- Maple Blues Awards Winner לשנת 2022, תיקח את שירי BS&T למחוזות הסווינג, הלטין והבי- בופ בתענוג גדול.

דם, יזע ודמעות (באנגלית: Blood, Sweat & Tears או בקצרה BS&T) הוא שמו של הרכב מוזיקלי אמריקני שנוסד ב-1967 על ידי המעבד, נגן האורגן והזמר אל קופר ששילב מוזיקת רוק עם כלי נשיפה. לאורך שנות פעילותו התחלפו בו מעל 150 מוזיקאים.
הלהקה שמרה תמיד על מבנה של בין שמונה לעשרה חברים: זמר, גיטריסט, בס, תופים, קלידים (לרוב אורגן האמונד) וכלי נשיפה (סקסופון, חצוצרות, טרומבון). המוזיקה של דם יזע ודמעות משלבת סגנונות רבים ושונים כרוק, רית'ם אנד בלוז, בלוז, פופ וג'אז. ההרכב נקרא על שם נאומו של וינסטון צ'רצ'יל ''דם, עמל, דמעות ויזע''.
רוב חברי ההרכב הפכו ברבות השנים לנגנים מובילים בסצנת הג'אז העולמית, ביניהם החצוצרנים לו סולוף ורנדי ברקר וג'ון פאדיס, המתופף בובי קולומביי והסקסופוניסטים לו מריני ופרד ליפסיוס, הגיטריסטים אריק גייל וריצ'ארד טי והבסיסט האגדי ג'אקו פסטוריוס. משצורף להרכב הזמר הקנדי דיוויד קלייטון תומס בעל הקול והנוכחו הייחודיים זכתה הלהקה להצלחה גורפת ואף זכתה בפרס הגראמי לשנת 1968 עם השירים  Spinning Wheel ו- You've Made Me So Very Happy. בהמשך זכו שירי הלהקה Hi-De-Ho, גרסת הכיסוי לשירם של להקת החיפושיות Got to Get You into My Life  להשמעות אין סופיות. הלהקה פעלה עד 1979.


הסקסופוניסטית הקנדית אליסון יאנג היא זוכת פרס נגן הג'אז לשנת 2022 של פרס ה- Maple Blues Award הקנדי היוקרתי והייתה מועמדת לפרסי ה- JUNO וה-  Julian Award of Excellence היוקרתיים בשנת 2019. סקסופוניסטית, מלחינה וזמרת, בוגרת מגמת הג'אז של אוניברסיטת טורונטו. הופיעה ברחבי צפון אמריקה, אירופה, דרום אמריקה הקאריביים ואסיה. אליסון מנהיגה את החמישייה שלה. בשנת 2017 היא נבחרה על ידי CBS כאחת מ 35 המוזיקאים המובילים בקנדה יוחד לה פרק שלם בספרם של  Ted O'Reilly ו-Pat LaCroix "Toronto Jazz Treasures''. אליסון הופיעה והקליטה עם כוכב הפופ הקנדי Corey Hart ברחבי קנדה וארה'ב ונחשבת לאחד הכוחות המובילים בסצנת הג'אז הקנדית כיום.


בהשתתפות:
Alison Young (קנדה) עיבודים, ניהול מוסיקלי, סקסופון
John Arman (אוסטריה) גיטרה
Mike del Ferro (הולנד) פסנתר
רם ארז בס
רועי קימלמן תופים

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter